20110304

..Cahaya Mata..



.........................................................................................................................................................................
Prolog
Setengah jam = 30 minit..
Tempoh sesingkat ini menukar warna pesona aku siang tadi..
Datang membuat aku rasa seperti biasa, pergi membuat aku terpinga-pinga..
Wahai insan yang bernama cahaya mata, apakan daya diri tiada kuasa..
Untuk menyahut kasih dan sayang darimu bertahun-tahun dahulu..
Ketahuilah wahai cahaya mata ku..
Yang tersisip sepi dan sunyi di lubuk hati mu..
Juga tersisip indah di hati ku, sebahagian daripada rasa yang engkau rasa..


Kenapa lah ko xnak dengar kata-kata akhir yang aku nak cakap tadi..nape la cepat sangat ko nak pergi.
Apa yang berlaku 10 tahun dulu memang xde kena mengena antara kita.. Sebab betapa istimewanya kau cahaya mata yang membuatkan aku asingkan kisah kau dan aku ke tempat paling tinggi dalam hati ini..bukan disebabkan sesiapa pun..
So kalau ko nak rasa yang ko tak istimewa lagi, biar aku sorang je yang rasa.. sorry kalau kesilapan yang aku buat tu mengganggu perasaan ko kat aku..but demi Yang Maha Mengetahui, ko jela orang pertama dalam segala-galanya and sayang dan istimewanya ko pada aku xpernah kurang pun sampai sekarang..

That's the old story, aku sentiasa doakan kebahagiaan ko.. and xperlu la menyesal sebab Dia Yang Maha Mengetahui tu tahu mane yang terbaik untuk umatnya lagi Maha Adil..

Abaikan lah mainan tidur kerana sememangnya tugas iblis dan syaitan memecah belahkan perasaan manusia..
Wahai cahaya mata ku, peliharalah cahaya mata-cahaya mata mu sesempurnanya..
Jadikanlah mereka penghias sepenuhnya kebahagiaan mu..

Prolog II
Anggaplah mimpi mu itu satu kerinduan pada ku..
Bukan nya satu kebencian untuk ku..
Semoga cahaya dari mata mu terus menerangi hari-hari ku,
Walau tanpa kata..
Walau tanpa sua,
Walau tanpa tentangan mata,
Walau tanpa itu semua,
Yang ada cuma lah rasa..
Rasa kasih,
Rasa sayang,
Dan rasa rindu..
Yang akan kekal sebegitu hingga deria ain ku tertutup selamanya..

..Trully by : Mohd Hafifi Hafiz..

Dedicates To : Aiman & Aimin

Tiada ulasan: